2013. jan. 6.

2012 a változások éve volt, 2013, a megvalósításé...



Első körben szeretnék mindenkinek sikerekben és boldogságban gazdag boldog újévet kívánni. Nem tudom, tudjátok e, de 2012 a változások éve volt, ha most esett le, akkor bocsi. Szóval ennek megfelelően, én is keresztülmentem pár apróságon. Többek közt, április óta, Orendi Misi bácsi segíti a felkészülésemet, most már talán nyugodtan nevezhetem edzőmnek. Igen nagy szakmai tapasztalattal rendelkezik a futás művészetének terén. Több mint 70 országos bajnok atlétát edzett korábban, így nagy bizalommal folytattam tovább kezei alatt a felkészülésemet, a tavalyi Európa Bajnokságra. Sajnos, mint azt páran tudjátok a Magyar válogatott nem utazott ki a megmérettetésre. Számomra igen nehezen emészthető volt ez a probléma, de szerencsére az edzésmunkát nem hagytam abba. Ennek meg is lett az eredménye, így 800m-en sikerült futnom egy igen kiváló eredményt, amivel 1,5mp-et javítottam a korábbi Európa csúcson. Az edzésmunkát 1 hónapos tervezett pihenővel zártuk, hogy újult erővel vághassak neki a 2013-as felkészülésnek.

novemberi edzésnapló
 Az első két hónap zökkenő mentesen zajlott, néhány kisebb versenyen is rajthoz álltam, ahol újabb érmeket szereztem a gyűjteményembe. Október végén volt egy felmérő futásunk, amin kiderült, hogy nagyon kiválóan reagáltam az eddig elvégzett munkára. Pozitívan vágtam neki a Decembernek, de sajnos az első hó lehullásával összeszedtem egy komoly torok és fülgyulladást. Ezt egy lábbicsaklás követte, ami 4 nap kényszerpihenőt eredményezett, majd újabb betegség uralkodott el a testemen. Eztán, valami rejtélyes oknál fogva, a bal lábfejem is megsérült. Ebből következtethettek, hogy a Decemberem nem a tervezett edzésmunka elvégzéséről szólt. Leginkább a gyors újratervezés, és a helyettesítő munkák tették ki. Úgy gondolom, hogy a legtöbb betegségnek és sérülésnek is lelki oka van. Igyekeztem megtalálni a problémák forrását. A napokban sikerült definiálnom és megértenem, hogy miért is történt, ami történt. Van néhány ígéretem, amiket ha sikerül beváltanom, akkor megszűnik az ok és tudom, hogy teljes erővel és töretlenül készülhetek tovább az idei Világbajnokságra. Nem kisebb célt tűztem ki magam elé, mint a tisztes helytállás. 2011-ben már nagyon közel voltam ahhoz, hogy megjavítsam a 800m-es világcsúcsunkat, de akkor akadt egy nálam gyorsabb versenyző. Ausztrál barátom felkészültebb volt, mint én. Bár, 5000 méteren én kerekedtem felül a jobb állóképességem miatt, rövidebb távokon gyorsasága kifizetődött. Kerékpáron nem találtam legyőzőre és mivel már a 2009-es világviadalon is én bizonyultam a legerősebb kerékpárosnak ezért úgy döntöttem, hogy hanyagolom egy időre. Ebből következik, hogy idén Dél-Afrikában, csak futó számokban fogok rajthoz állni. A célt meghatároztam, tudom, hogy mind 800, mind 1500m-en csak új világcsúccsal lehet majd diadalmaskodni. Azt, hogy ezt az eredményt ki fogja produkálni, vagy kik tudnak majd a régi világcsúcson belül futni rengeteg tényező határozza meg. Tudom, hogy fejben képes vagyok rá, de, hogy majd a megvalósítás menni fog e, azt az elkövetkezendő kicsit kevesebb, mint 7 hónap határozza meg. A cél meg van, a motiváció adott, megmutatni, ha hiszünk magunkban, bármit elérhetünk. Remélem, minden összeáll, aminek még össze kell és a vizsga időszak lezárulásával, teljes erővel készülhetek a Szervátültetettek XIX. világjátékára. A felkészülésben, továbbra is támogat: a Debreceni Sport Centrum, a Schönherz Diákkollégiumi szövetség, Soós András és a Debreceni Egyetem. 2013-ban már a Hajdúböszörményi Torna Egylet segítségére is támaszkodhatok, és remélem, hogy ez a sor még bővülni fog. Jelenleg tárgyalásokat folytatok a Civis Global Brókerházzal és az Agro Marketing ’95 Kft. is a lehetséges segítők között foglal állást. A napokban elkészült Facebook-os sportolói oldalam, így akinek kérdése, vagy észrevétele van, a következő linken megtalál: http://www.facebook.com/transplantrunner
   

2012 utolsó versenyén