2012. okt. 16.

Két hétvége, két verseny...

Mint azt talán tudjátok, most lett vége a pihenő időszakomnak, három hét aktív pihenést kaptam. Fejben bírtam volna még az edzéseket, de a szervezetemnek szüksége volt erre a fázisra, hogy újult erővel vághassak neki a felkészülésnek. A pihenő alatt volt időm az anyagi háttér megteremtésén munkálkodni több, kevesebb sikerrel erről majd később beszámolok.


Pihenő ide vagy oda, akadt két verseny, amit nem tudtam nem teljesíteni, az egyik a Spar Marathon volt, a másik a Rókaűzők amin a Debreceni Egyetem csapata idén elsőnek képviseltette magát. A Marathonon a Szervtranszplantált csapatot erősítettem és a DEAC csapatának is tagja voltam. Mivel az első szakaszt futottam (11,4km), két chippel vágtam neki a távnak. Nem féltem, kihívásnak fogtam fel, hogy le tudom e futni. Mivel pihenőből jöttem és nem is akartam magam túlterhelni, közepes tempóval kezdtem és azt próbáltam tartani. Mondanom sem kell, hogy mekkora élmény volt elrajtolni a több mint 3000 emberrel együtt és az a rengeteg szurkoló, hiányzott már ez az élmény. Szóval az első kilométer éppen 4:00-ás iram volt, ami 4 kilométerig nagyon könnyedén esett, utána 6 és 8 kilométernél kellett magamat egyre jobban odatenni fejben, hogy tudjam tartani az iramot. 9 kilinél elfáradt az achillesem és visszább kellett vegyek a sebességből. Fontosabb volt, hogy sérülés nélkül megússzam, mint, hogy 1 perccel hamarabb érjek be.  Így átlagban 4:11es körüli iram jött ki, ami az állapotomat tekintve elég jó.  A szervtranszplantált csapat véglegesen a 49. helyen végzett, ami a több mint 500 csapatot tekintve igen szép teljesítmény. Csapatunk tagja volt: Venyercsány László, Zilaj Csaba, Jung Ágnes, Jánka Sándor, Gelencsér Róbert és jómagam.  A DEAC csapata pedig a kiemelkedő 7. helyezést szerezte meg.  A csapat tagjai közt szerepelnek a kiváló atléták: Nagy András, Balogh Tibor, Lakatos László, Petneházi Gábor és ugyancsak jómagam. Jó kis verseny volt, bár az achillesem nagyon elfáradt és egész héten éreztem, péntekre jött rendbe, amikor is újabb erőpróba várt lábacskáimra.

A Debreceni Egyetem csapata már oly sokszor bizonyított a Szarvasűzők névre hallgató futóversenyen. Most eljött a lehetőség, hogy a Rókaűzőkön is megmutassuk mire is vagyunk képesek, ha összeáll egy jó csapat. A verseny célja, hogy 12fős csapatok, Kaposvárról hegyen völgyön át jussanak el Pécsre, futva téve meg a dupla marathoni távot.  Utólag jöttem rá, hogy véletlenségből ugyan, de itt is a már jól megszokott 5ös szakaszt kaptam, mint a Szarvasűzőkön. Eljött a versenyzés ideje, hatalmas élmény várt rám, amit még a rajt előtt nem is sejthettem. Az én penzumom egy dombokkal tűzdelt viszonylag könnyebb szakasz volt. A melegítés végére megjött a kedvem a versenyzéshez, főleg, mikor a startolásom előtt, láttam, hogy a 3. helyen fogok váltani.  Belecsaptam a lecsóba, és verettem. Éreztem a csapat erejét a lábamban és mentem, ahogyan bírtam. Hopp mindjárt a megosztott második helyen találtam magam. Hátra sem néztem csak nyomtam, utolértük az élen haladó versenyzőt és állva hagytuk ez volt körülbelül 1,5 kilométernél. Utána nem csüggedtem, verettem tovább, hallottam, hogy a nyakamon levő srác kezd leakadni. Régi szokásomhoz híven nem adtam meg neki azt az élményt, hogy hátranézek. Egyszer jött egy kocsi és mögöttem körülbelül 20méterrel elkezdett szurkolni, ebből következtettem az előnyöm mértékére. Hatalmas plusz erőt adott, hogy a felvezető kocsi mögött haladtam, villogó fények és éles hangok kíséretében.  Igyekeztem folyamatosan fokozni a tempót, a pulzusomat felengedtem 180fölé. Ekkor jött meg Eszti. Bringával kísérte a mezőnyt és motivált, puszta jelenlétével is. Kérdeztem mennyivel megyünk és néhány szót váltottunk is közben. Jött egy elég hosszú 5-6%-os emelkedő és elkezdtem a hajrát, hogy minél nagyobb előny szerezzek a soron következő Dettinek. Az utolsó kilométeren 187-es pulzussal futottam és végül jó 40 másodpercnyi előnyt kovácsoltam ki a Futléták csapatának.

A verseny végig nagyon izgalmas volt, Szeged, Pécs és Debrecen csapata fej-fej mellett haladtak. Az összesített idő alapján 2 percen belül érkezett be a három csapat, de sajnos a mi csapatunk és a szegedi Pajzán Majális csapata is jelentős büntetést kapott és így a dobogó 3. fokán végeztünk. A 4 lányból és 8 fiúból álló csapat tagjai voltak: Ménes Anita, Aradi Bernadett, Hajdú Anna, Ökrös Laura, Zsilinszky Pál, Bakó András, Gulyás János, Jómagam, Hadházi Máté, Balogh Tibor, Petneházi Gábor, és Kovács Zsolt. Örülök, hogy részt vehettem egy ilyen hangulatos és csapatot összekovácsoló versenyen, a felvezető autó mögött való haladásomért, pedig külön köszönettel tartozom a csapatnak, mert nélkülük nem történhetett volna meg. Gratulálok az összes csapattagnak, szép volt Futléták !