2012. szept. 28.

2012-es felkészülés végén járva

Igen régen jelentkeztem már kedves olvasóim, meglepődve tapasztaltam ,hogy frissítések hiányában is igen szép számmal olvassátok az oldalakat. A Média oldalt már frissítettem, került fel néhány új cikkről, riportról link. Eltűnésem oka többes volt, ne ijedjen meg senki a sportot nem hagytam abba, csak a blogom frissítésére nem maradt energiám. Rengeteg minden történt kis életemben ezen a nyáron amiket majd szépen megosztok veletek. Annyi biztos, hogy a kitűnő formám ellenére nem kaptam lehetőséget az idei Transzplantált Európa Bajnokságon indulni, annak ellenére, hogy a formám kitűnő volt, de ezt nem is akarom bolygatni. A fontos ,hogy motivációm megmaradt és az egész nyarat végig edzettem keményebben mint valaha, aminek meg is lett a pozitív hatása. Amellett ,hogy rengeteget fejlődött az elmém, testem, lelkem sok sok új embert is megismertem. Köszönöm az életnek ,hogy átélhettem azt a rengeteg dolgot amit a nyáron kaptam legyen az akár "pozitív" akár "negatív"..

GYULA FOTO
A nyár számomra utolsó versenyét Ebesen (2012.08.15) rendezték meg II. Sebes névre hallgatva, ahova nagyon friss állapotban érkeztem, a pihenő előtti utolsó héten már csak könnyű átmozgató munkát végeztem. Kedden volt még egy "fartlek" edzésem és utána a hangsúly a regenerálódás kapta. A cél az volt, megtudjuk mire vagyok képes pihent lábakkal illetve az ,hogy pozitív érzéssel mehessek el pihenni. Azzal a tudattal ,hogy volt egy jó futásom.


Reggel ébredés után már egyből éreztem ,hogy versenyezni akarok, jó volt a közérzetem és éreztem a formát is a lábamban. Tudtam ma futhatok egy jót. A verseny 10:50kor kezdődött, mivel itt volt a megyében olyan érzésem volt mintha otthon versenyeznék, rengetegen jöttek Böszörményből és Debrecenből is. A melegítés is jól ment, ideális futó időnk volt, sem nem túl meleg sem nem túl hideg. Felálltunk a rajtvonalhoz, hivatalosan 4,2km-er várt ránk 3 kört megtéve a verseny pályán. Rajtot követően egyből az élbolyban foglaltam helyet ami először 6-8 főből állt majd pár száz méter után 3 főre korlátozódott. A sebességből éreztem ,hogy a tempó elég dinamikus, de ennek ellenére nagyon könnyedén esett. Rég volt ilyen érzés a lábamban, nyáron legtöbbször úgy versenyeztem ,hogy előző nap kemény résztávos edzést teljesítettem. Mire észbe kaptam már túl is voltunk az első körön, amikor az órára pillantottam akkor igazolódott be sejtésem, hogy igen gyorsan megyünk. 1423méteren 4:50-et kocogtunk..:) Következett a második kör még mindig az él bojt erősítettem, de akkor rájöttem ,hogy ebbe a tempóba bele pusztulok rövid időn belül, mivel az érzetért mentem ,hogy egy jót versenyeztem ,nem akartam beszakadni, így beálltam a saját iramomra néhány méterrel követve az élen haladó Erdős Pétert és Petneházi Gábort. Túl voltunk a 2. körön is. A köridő kerek 5 perces lett. Következett a 3. egyben utolsó kör amikor még mindig tudtam figyelni a futó mozgásomra, csak arra figyeltem ,hogy ne essen szét. A végén még egy kis hajrá is bele fért, beértem két-három nagy lélegzet és kipihentem magam. A végelszámolásban 3. helyen értem célba, egy igen jó idővel. Ilyen távon még nem mentem soha ilyen jó átlagot. 3:27-es 1000 métereket produkáltam, idei évben 3:36-os tempó volt a legjobbam hasonló távon. A tavalyi világbajnokság pedig már nagyon messze van, ahol 3:30-as tempóval lettem világbajnok 5000 méteren. Így igen pozitívan zártam az évet és végre átjárt az érzés, hogy itt a pihenés ideje, ráadásul az éremgyűjteményem is új tagot köszönthet köreiben..:)


Az elmúlt hétvégén mivel szabadidőm némileg megszaporodott, végeztem némi önkéntes munkát is, ahol biztathattam sport társaimat, Szombaton a TekergőkSE szervezésében megrendezésre kerülő Duatlon Diákolimpiai megyei döntőben voltam kerékpáros felvezető. Vasárnapra pedig Nagy Tibi bácsitól kaptam meghívást a II. Fórum futásra éremátadónak. Kerékpáros felvezető már többször voltam, így az érzést már ismertem az elején az elsőkre vigyázni, a végén pedig a még tapasztalatlanabb versenyzőket biztatni, nagyon jól éreztem magam. Vasárnap viszont egy eddig még nem tapasztalt érzéseben volt részem, nagyon jó volt főleg amikor ismerős arcoknak gratulálhattam. Nagyon örültem ,mert a sporttal és az életutammal nagy célom ,hogy a felnövekvő generációnak példaképül szolgáljak és ez az esemény is visszaigazolt, jó úton járok! Hamarosan újra jelentkezem és lassacskán minden oldalt frissítek. A szemfülesebbeknek feltűnhetett, hogy az eredményem fülnél a 800m-es időm megváltozott. :) Mihamarabb igyekszem arról is beszámolni..



LB Photography