2012. ápr. 17.

XXII. Boch Szarvasűzők

Az elmúlt hétvégén rendezték meg immár 22. alkalommal a Szarvasűzők váltó futóversenyt. A 75 kilométeres versenyt 12 fős egyetemi csapatok teljesíthetik. A verseny Egerből a Dobó térről indul, és Miskolc egyetemvárosában ér véget. 12 szakaszból válogathatnak az egyetemisták, én idén a már jól ismert Szilvásvárad-Kalapati pihenőig tartó 5,6 kilométeres szakaszt teljesítettem. Az elmúlt hetekben elvégzett edzéseket figyelembe véve, bizakodtam egy új egyéni csúcs felállításában. A rajt előtt jól éreztem magam, de nem éreztem különösebben kirobbanó formát. Valószínűleg a heti terhelés miatt. Szépen bemelegítettem, és időben rajtoltunk. Hatalmas vesszőfutás kezdődött, a táv első harmadában még a 10. pozíciót foglaltam, kicsit elkeseredtem futás közben, hogy így lenyomtak és cserben hagyom a csapatot. :( Nem állhattam meg, igyekeztem tartani a tempómat, és figyelni a mozgásomra. Aztán szépen elkezdtem előzgetni, végül a 6. helyen sikerült átadnom a stafétát. Az órára csak a váltás után sikerült ránéznem, ekkor már tudtam, nagyon sokat javítottam a tavalyi időmön. 2011-ben 22:30alatt sikerült felérnem a Kalapati pihenőig. Ami 4:02-es átlagot jelent tekintve a közel 300m-es szintemelkedést, ezt már elég jó időnek könyveltem el. Idén sikerült bemennem a bűvös 4perces átlagtempó alá! Az órám 21:18nál állt meg ami 3:48-as 1000reket jelent átlagban. Megcselekedtem, amit megkövetelt a csapat! :) Utólag nagyon örülök az eredménynek, csapatunk 9percet vert tavalyi önmagára, az időnk: 4:53:44 lett. 
 Az eredmény hirdetésen nagyon izgultunk, mikor már túlhaladtunk a 6. helyen, elkezdtünk szorítani! Amikor meghallottuk a 4. helyezett csapat nevét, úgy örültünk, hogy sokan körülöttünk azt hitték, mi vagyunk az a csapat akiknek a nevét mondták. Ökölbe szorított kézzel vártuk a 3. helyezett csapat nevét, ami a Tibi é stb. volt. Ismét a dobogó 3. fokát sikerült megszereznünk, az én örömöm kicsit felemás volt, bíztam benne, hogy sikerül kicsit feljebb kaparnunk magunkat, mondjuk a 2. fokig.. Persze azért az egész csapat örült a helyezésnek, nagyon sokat küzdöttünk érte. Mindenki nagyon szépen futott, örülök, hogy tagja lehettem ennek a jó kis csapatnak. Tagok: Ménes Anita, Balogh Tibor, Hajdú Anna, Ökrös Laura, Petneházi Gábor, Bertóti Regina, Hadházi Máté, Bakó András, Zsilinszky Pál, Aradi Bernadett, Szabó János és persze jómagam. Végül, de nem utolsó sorban, megemlíteném Kocsis Mátét, aki szurkoló és fotós szerepét vette magára, így segítve a csapat munkáját. Köszönjük a Debreceni Egyetemnek, hogy segítették az indulásunkat.