2011. nov. 10.

Gyűjtögetés..

A közel múltban elég sok futó versenyen sikerült elindulni amelyeken szép számmal gyűjtögettem a szebbnél szebb helyezéseket. Elsőként említeném meg a 26. Spar Marathonon csapatban elért 3. helyezésünket amit Balogh Tibor és Lakatos László társaságában sikerült megszereznünk nagy küzdelemben. Befutó emberként 4. helyen vettem át a váltónkat és így rám hárult a feladat ,h minél szebb időt fussak a 8,6km-es szakaszon. Mondhatom sikerült, mivel dobogós helyezéssel fejeztük be a versenyt.


Október 8.-án elindult az Oxigén kupa futóverseny sorozat. A verseny célja minél több futást kedvelő megmozgatása az alapozó időszakban. A sportolók 3 távon mérhetik össze tudásukat hónapról hónapra. Én ezek közül a középsőt választottam, ahol is 5kilómétert raktam bele a lábaimba. A nevezési díj mentes részvétel mellett, ki kell emelnem az igen színvonalas rendezést és a magas létszámú induló sereget ami valószínűleg nagyban köszönhető volt a szép időnek. A versenyen a Trappancs Sport Egyesület színeiben indultam és a 6. helyezést sikerült elérnem igen színvonalas mezőnyben. Az időm is igen kiváló lett 17:57 ami csak 17mp-el marad el az egyéni csúcsomtól. Terveim szerint az idén 5000-ren még szeretném megjavítani a legjobb időmet! :) Bízunk benne ,hogy a következő oxigén kupát is ilyen szép időben teljesíthetjük.


Hagyományteremtő szándékkal rendezte meg az Unilever háztartás-vegyipari gyár az 1. Unilever Futónapot október 8-án a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírbátorban. A”Fuss az egészségedért!” mottójú színvonalas rendezvényen 6,4 km-es távot teljesíthettek a futók. A verseny az egészség népszerűsítése mellett komoly támogatást is biztosított a helyi egészségügyi intézményeknek. Igaz már délelőtt teljesítettem egy versenyt Hadházi Máté edzőtársammal, de fontosnak tartottuk, hogy elinduljunk egy ilyen rendezvényen. Így közvetlen az Oxigén kupa eredmény hirdetése után neki is vágtunk az útnak. Időben megérkezve maradt még egy óránk a regenerálódásra. A több mint 6 kilométeres távot végig rendőri biztosítás mellett teljesíthettük. Mátéval megbeszéltük, hogy lazán fogjuk kezdeni a versenyt aztán a 2. 3. kilométertől meglátjuk mennyire lazák a lábaink. Nos az első kilométernél az óra 3:30at mutatott a másodiknál 7:00-át a harmadiknál 10:30at és így tovább szóval a futás teljesen egyenletes volt de lazának éppen nem mondható. :) Máté a végére 24mp-es előnyt kovácsolt ki így ő megnyerte a versenyt én pedig az előkelő második helyen értem célba. A verseny után hatalmas boldogság lett rajtam úrrá. Egyrészt azért, mert meglepően jó tempóban tudtam futni másrészt pedig, mert nagyon közel kerültem a hőn áhított célomhoz, ami egy egészséges verseny megnyerése. Sokat nem úszhattam a boldogság tengerében mert másnap Budapesten kellett részt vennem Transzplantált Országos Bajnokságon.


Reggel korai kelés és irány Pestre, aztán egy könnyed versenyzés. :) Ez volt a terv. Sajnos a tegnapi szép idő már a múlt porába veszett és helyette kaptunk 8°c-ot és esőt. Azért örültem nagyon ennek a versenynek, mert végre találkozhattam rég nem látott transzplantált atléta társaimmal. A megmérettetés a rossz idő ellenére jó időben zajlott. Aminek külön örültem, hogy sok új arcot véltem felfedezni a sportolók körében. Akik közt új Trappancs sportolók is voltak. Mivel a tegnapi nap a hosszú távokon már bizonyítottam ezért csak 1500-on és 800-on álltam rajthoz. Magyarországon "sajnos" nem igen van ellenfelem a számaimban, ezért mindkét távon új Országos Bajnoki címet szereztem. Ami fontosabb a fáradt lábaim ellenére sikerült egy A és egy B szintű időt teljesítenem. Ami a Horvátországi Európa Bajnokság miatt lesz később fontos.

Kiemelném még az elmúlt hétvégén a XI. Barátság Marathonon elért eredményeimet. A versenyt Miskolc egyetem városában rendezték meg November. 6.-án Vasárnap. Szokásomhoz híven az 5,2km-es távon álltam rajthoz. Ahol is nem titkoltan dobogóra szerettem volna állni. A rajtot követően az első kilométert végig emelkedőre fölfelé teljesítettük aminek a végére sikerült bepozicionálni magamat a harmadiknak. Nagyon örültem neki, de tudtam ,h a fekete leves még csak ezután következik. A fordító előtt vissza estem a 4. helyre és így a mosolyom is kicsit lehervadt. Előttem 25 méterrel elkezdődött a meccselés. Az élen haladó 3 versenytársam között ment az adok kapok. Bíztam benne, hogy szép hajrázással csendesen feljöhetek rájuk és a véghajrában meglephetem őket. Így is lett az utolsó 300m-re elfogyott a hátrányom és mivel már nem éreztem a lábamat minden, mindegy alapon elkezdtem a véghajrát. Persze észre vettek 200m-nél még fej fej mellett haladtunk,de az utolsó 30méteren még tudtam újítani így a végelszámolásban a dobogó 2. fokára állhattam föl. :) Természetesen nagyon örültem főleg, hogy azon ritka alkalmak egyikét élvezhettem mikor Édesapám és Anyukám is elkísért a versenyre és a cél mellett szurkoltak. A versenyt gyors folyadék utánpótlás követte és nagy meglepetésemre felkérést kaptam, hogy induljak el csapatban az 5,2őn legjobbakkal. Így Legjobb 4-ek néven elindultunk félmarathon váltóban és egy újabb második helyezést sikerült megkaparintani. A csapat tagjai voltak: Kánai Roland, Hunyadi Levente, Pauska Tamás és Jómagam. Így a versenyen mértan a nevéhez új barátságok is köttettek. Az új barátok mellett sok régivel is találkoztam többek között a Tekergők és HTE-sek is szép eredményekkel zárták a versenyt.


Fontosnak tartom megemlíteni, hogy jelenleg A DSC-SI két triatlonosával készülök a következő évi szezonra Hadházi Máté és Pocsai Balázs személyében. Nagyon örülök, hogy a suli mellett viszonylag sokat tudok edzeni. Nem ritka a napi 3 edzés is amit jó egészségnek örvendve teljesíthetek. Az edzések és a versenyek mellett igyekszem megteremteni az anyagi forrást is a következő évre, hogy sikeresen tudjak felkészülni. Terveim közt szerepel meleg égövi edzőtáborba utazás és a külföldi meghívásos versenyeken való szép szereplés is, amiket idén sajnos anyagi okok miatt mellőznöm kellett a Világbajnokságot kivéve amit a Trappancs egyesület és Hajdúböszörmény városa kiemelkedően támogatott.